lördag 16 augusti 2014

16 augusti väderöarna-Hamburgsund

Dagen startade med bad från båten för mig och Julia, jag passade på att tvätta håret samtidigt. Julia beställde äggröra till frukost, Annie fick smaka ett par teskedar, hon hade nog gärna tagit ett par skedar till. Jag är kanske yrkesskadad men jag kom på i efterhand att man kanske inte ska ligga ute på väderöarna med segelbåt och prova att ge sin bebis ägg för första gången när det finns allergier i familjen, men det gick ju bra. Efter frukost och mycket om och men och amning kom vi till slut iväg (vi är verkligen inte snabba på morgonen).

Det blåste ca 10 m/sek så vi seglade på bra. Vi seglade i stort sett mellan 6 och 7 knop hela vägen till hamburgsund. Härligt när det går undan, mindre härligt är väl att det då kränger en del och jag får det ganska svårt med bäckenet. Dels orkar jag inte hålla stödet så länge och blir trött ganska så snabbt i muskulaturen runt bäckenet dels så vet jag ju att jag får mer ont på kvällen och dagen efter.

Inte jättemycket båtar i hamburgsund idag. Vi är några båtar som ligger långsida längs med bryggan.

Julia blev hungrig innan vi kom iväg till restaurangen idag så hon åt pannkakor i båten. Middagen intogs på hjalmars brygga. God mat och gott vin. Efteråt skyndade sig Julia och Per tillbaka till båten för att sätta på sittbrunnskapellet eftersom det började att regna. Jag och annie gick till Ica och handladr lite frukostmat, det blev även en kladdkaka och jordgubbar som vi åt med sojagrädde i båten på kvällen. Efter den här semestern får nog hela familjen leva på morötter fram till jul.

När barnen hade nattats blev det filmvisning, Känn ingen sorg. Nu blåser det en hel del i masttopparna här i hamnen, det ska ju även regna imorgon så vi får se om vi blir kvar här eller om vi fortsätter söderut imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar