tisdag 5 augusti 2014

Omstart, marstrand-gullholmen

Sen förmiddag idag kom vi äntligen iväg igen. Per är lite lätt avslagen efter magsjukan men så fick det bli.

Motvind idag så det blev mest motorgång. Märker att jag blir lite lätt bekväm när jag ligger och ammar Annie i förpiken och jag hör per rulla ut seglat och jag v ropar med förvåning "va, ska vi segla?"

Vi stannade till i mollösund och bunkrade diesel och passade på att köpa glass i glasskaféet där.

På vägen fick vi vinkat till familjen fingal som kom i sin julle och även familjen göthessonc som seglade söderut.

Egentligen var planen för kvällen/natten naturhamn men så fick vi reda på att pers syster med familj samt tobbe och sussie låg på gullholmen så gullholmen fick det bli. Julia har längtat så mycket efter emmy och satt och grät framme på peket när vi först trodde att vi inte skulle hitta någon plats. Nu ligger vi utanpå en norsk segelbåt, hade lite svårt att hålla mig för skratt när jag gick över deras båt och den norska damen utbrister "aah nu kommer bebisen! "

Julia var glad som fick träffa kusinerna och nellie och Victor. Barnen var ute och rodde i gummibåtarna och jag  och Annie satt på bryggan med Helene och kollade på. Per fick stanna i karantän på båten denna kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar